Thursday, February 22, 2007

قريت خاطره



قريت خاطره لصديق لي
اسمها مدن الاحزان احسستها
وكمان رديت عليه فيها
وقولته فعلا الحاجه الوحيده اللي بتفضل لازامنه هيا الحزن
لكن انا بقي عندي رفيق تاني
يلازمني حتي وانا في عز انشغالي
يلازمني وكأننا روح واحده
لا يفارقني حتي عندما كنت احب
كان يلازمني
احس انه بداخلي
يراقبني
يحزني
يحزن لي عندما اكون حزينه
ولكنه لايبكي بل يطبطب عليا عند بكائي
احس انه حقا رفيق عمري
اصدق من اي صديق له دم ولحم
يحبني ولم يفراقني من عند يوم مولادي
احبه واشتاق اليه عندما يظن عقلي او يخدعني احساسي
باانه غفو عني لحظات
انني لم اعتبك او اتضايقك منك
بالعكس اريدك بجواري فا
فاانت رفيق العمر والسنين والايام والشهور والثواني
وكل ايام التي مضيت والتي سوف تأتي
انك اطهر صديق واخلص صديق
فا اعذرني لانني سوف اقول لهم من انت يارفيق العمر
الا وهي الوحده.........انها الوحده
صديقي الاول والاخير

3 comments:

bado said...

عجبنى اوووى تقديمك للوحده بس تقريبا الوحده والحزن بيتلاقوا عند خطوط معينه بس انا شايف ان الوحده اصعب من الحزن ممكن تكونى حزينه وانتى فى وسط مليون من اصحابك تحسى بلامان انما الوحده بتحسى بالخوف وتشتاقى لحضن يضمك وبيزيد عليهم الحزن يعنى الحزن اصغر من الوحده

meroooo said...

يمكن بس انا عندي الوحده هي الانسان الوحيد الللي بيحتويني يعني
انا بحس ان الاشياء دي زي الوحده والحزن اجزاء من جسمي زي الدراع والعين

bado said...

يمكن تكونى بتحبى تقعدى اوقات مع وحدتك بس مش دايما واللى بيشدك للوحده اكتر انك جربتيها كتير صدقينى لو حاولتى تغيرى طريقك من الوحده لاتجاه تانى هتحبي الاتجاه التانى بس المهم انك تحاولى ومتيأسيش