Friday, April 6, 2007

مالوش اسم



انا مش هكتب بترتيب ولا حاجه زي كل مره
بس حاسه اني اتخنئقت فجأه
لما تحس انك بتدي وبتسامح
بس الشخص اللي بتسامحه دي يقولك انه مسامحك
بس هو كداب ومخادع ومن جوها سواد الدنيا والاخر من ناحيتك
بجد بتعجز انك تروح تواجه او تقوله كلمه واحده
وياسلام بقي لما يكون الشخص ده مش يعني ليك الكثير
بس ادالك الاحساس انك بتعني له الكثير فا غصبن عنك
لازام هتفكر فيه وتحاول تقربه منك علشان مايحسش الفرق ده
ويطلع كل ده كدب وضحك علي الدهون زي مابيقوله
مش عارفه ليه في بني ادمين ده
لا واللي يضحك واللي يخليك مش مركز ولا حاسس
انهم بيطلبوا بالحريه وعدم الكدب والخداع
لكن لو دورت عليهم من جواهم هتلقيهم مالينين كدب وخداع
وخيانه وكل ماهو بشع هتلقيه جواهم
يمكن اكون قاسيه علشان اتخنئقت من اسلوبهم الناس دوال
بس بجد دا اللي انا حاسها دلوقتي من الشخصيات دي
وللاسف اني بسامح وبقول يابت عادي وعدي الحياه ماشيه
مش بتقف عند حد بس قولت لازام اخرج اللي جوايا
انا بقيت خايفه من اللي حوليا دلوقتي احسن في يوم ادخل عليهم
ولا لقيهم بتكلموا عليا ويطلع اللي انا ببنيه يتهدم في لحظه
منهم ومن غير حساب للي بينا ولا حاجه
مش عارفه اعمل حاجه في احساسي غير اني اكتب واكتب لحد ماايدي يمكن تقف
من الغضب والثوره اللي جوايا
يمكن اكون كمان خفيه احساسي الحقيقي
بس مش هقدر اقوله لاني مش قادره اسمح لنفسي انها تقوله
لانها مش تربيتي لان اكتر منهم كدابين ومخادعين
مش هقدر اقول بس خلاص هما جابوا النهايه معايا
وانا لما بوصل للنهايه من حد خلاص انتهت
ومش هروح اعتبهم ولا اقولهم فين كلامكم ليا
ولا الاحاسيس الحلوه اللي مابينا
بس كفايا عليا اني عرفت وقدرت احدد علاقتي بيهم
وخلاص انا هقولهم انتم
بناتم اسوار من حديد ونار لم يخلدها ماء ولا تراب

2 comments:

re7ab said...

ايه دا كله يا ميرو
دا انتى شايله اوى يا قمر
ليه كل ده
بصى يا ميرو هقولك حاجة بجد
عاملى ربنا فى جميع تعاملاتك مع الناس
ماتندميش على انك كويسة مع حد
بيتقال عامل الناس كما تحب ان تعامل
انتى بتعاملى الناس كويس حتى لو شوفتى اى اساءة فا دى عند ربنا انتى مش هاتخسرى شئ
ماتطلبيش انك زى ما بتحبى انسان المفروض انه يحبك او انك بتثقى فى انسان المفروض انه يثق فيكى
انتى ديما اعملى اللى عليكى وخلاص
وماتنتظريش مقابل
وماتشليش من جواكى علشان ترتاحى اسوء شى بجد ان حد يشيل جواه
يارب تكونى فهمتى كلامى

meroooo said...

انا فاهمه كلامك كويس اوي
وطول ماانتي بتكلميني بتقوليلي نفس الكلام ده بس انا مش بطلب انهم يحبوني زي ماانا او يثقوا فيا زي ماانا بثق بس المفروض علي الاقل المقابل مايكونش كره وبعدين انا مش ملاك ولا اللهي نازله علي الارض انا بشر في الاول والاخر بشر
تسلميلي ياحبي