Wednesday, October 29, 2008

داليا البحيري



النهارده كنت بتفرج ع قناة الحياه
وكان فيها حبيب قلبي يسري الفخراني حد بجد
في وشه كميه سماحه مش ممكنه الصراحه بس ماعلينا من يسري الفخراني
وخلينا في اللي كان مصادفها النهارده...داليا البحيري
انا عمتا ماكنتش بحبها وبحس انها مغروره كده وحد متكبر
مع العلم انها حد في قمه الشياكه جدااا وبتخليني اتنح وانا بتفرج ع لابسها تحفه
المهم ان الاستاذ يسري الفخراني كان مصادفها ع برنامجه اللي في قناة الحياة
المهم اتكلمت في حاجه خليتني احترمها جدااااا وبداء قلبي يحبها لله في الله لانها اتكلمت فيها
من كتر ماهيا عمالالي مشاكل شكيت اني من كوكب تاني اصلا
بس الحمد الله مش انا لوحدي اللي طلعت بفكر كده
انها حد عندها مسأله المواعيد بين الناس ده شئ لازم نقسده ونحترمه
لانه بيدل ع احترامك لنفسك وللي الناس
بجد انا لما سمعتها وهي بتشرح الموضوع ده وبتقوله كأنها انا بالظبط اللي بتكلم
بتحصل بيني وبين كل اللي حواليا مشاكل بسبب الموضوع ده لاني شايفها حاجه مقسده وحاجه
بتدل ع احترامنا لبعضنا وكنت ديما بتهم اني حد غريب وماينفعش اعمل كده
زي مااتهمها يسري في البرنامج وقالها طنشي وكبري ودا العادي ومش عارفه ايه
هي قالته اه بس المفروض اننا نبداء بنفسنا ونكون كده فعلا عشان نقدر نحترم نفسنا وبعضنا
وقالته كمان انها بدائت تلين وطنش شويه بس حاسيت انها مش عارفه زي ماانا كمان مش عارفه
انا مش قادره اطنش مش عارفه ليه انا حاطه نفسي في ميزان بين انك تحترم وقتك وميعادك معايا
وانك بتحترمني وبتحترم نفسك كمان قصاد ده كله مش عارفه ومش قادره اوصل ده للي حواليا
كلهم شايفين ان حاله مختلفه او بالمعني الاصح بقيت في نظرهم حاجه"شاذه" حد غريب
ازاي تقولي اللي انتي بتقوليه ده مش فاهمه هما ليه مش قادرين يفهموا اللي بقوله
فيها ايه لو اتاخرت او حصلك ظرف ما قبل ماتيجي الميعاد تتصل تعتذر تقول
تعرفه وتفهم الشخص التاني اللي منتظرك ده ايه اللي مأخرك عليه مش تطنش بقي
وتسقلعه ع رائي اسامه منير وحاجات كده سخيفه تخليني انا شخصيا الحد ده
يفضل ديما في وضع الاتهام وحد ديما حاسه انه قليل قوي قدامي
بس بجد الموضوع كده ولازم فعلا نتغير ونحترم بعضينا واول حاجه من انواع الاحترام
هو احترامك لمواعيدك مع الناس وزي مابتقولوا كلكم انا اللي بفرض احترامي ع الناس
ازاي هتفرضواا وانت اصلا مش محترم مواعيدك معاهم فين بقي احترامك اصلا اللي انت هتفرضوا علينا
بجد الموضوع ده مستفز قوي ومنتهي الاستفزاز اللي بياخدوا الموضوع عادي وكأنه حاجه عاديه وده
اللي لازم نتعايش عليه لا طبعاااا دا مستحيل لازم نتعايش ع احترمنا لي نفسنا وللي حوالينا

No comments: